2009. augusztus 18., kedd

"A" zene

külön kiemelve, a ZENE.

Mit csinál velünk a zene? erről akartam már írni, de most nagyon aktuális lett.
Egyrészt tele (áááááá, még 30 Giga szabad !!!!) töltve az okoskatelóm a kedvenc zenéimmel, és kerestem is ma reggel egy zenét G-nak, ami helyettem szól majd, mert hiába minden, a hangjegyekkel nem tudok versenyezni.....
Oh, pont jónak mondom !!!!!!!! "A" zenésznek.

A dal amit küldtem , itt van a gépemen, csak persze több mint 5 M, így esélytelen küldeni e-mailben, sajna a youtube-on pedig nincs fent! Egy kis ízelítőt lehet hallgatni a lapról amit küldtem.

http://brody.mediastorm.hu/diszko.htm
Itt most repeat-ra állítva szól a jön a vonat , miközben pötyögök, és közben engem is kirángatott a hajamnál fogva a punnyadásból, érezhetően szaporábban dobog a szívem, ami külön jó mert a visszakisérletezett fél concor mellett általában 50-52.

Amíg hallgatom, emlékek jutnak eszembe, most a vonatokról:

Várom Fatit a déliben, 1978. van, Ő épp katona, én el vagyok engedve (Anyuék vigyáznak rá) a 8 hónapos É mellől hogy kimenjek elé péntek délután, remélve hogy kapott egy hétvégi eltávot.
Bejön a vonat, a szívem szaporábban ver, és meglátom a peronon, kimagaslik az utasok közül, kipirul az arcunk, érzem a nylon katonaing (jó kis találmány) illat helyett szagát, és ölelkezve megyünk haza a kislányunkhoz.... Miénk a 7vége... :)

Sok év múlva, indulunk Pécelről Szalajkavölgybe vonattal (csak úgy kalandvágyból) , Évi persze az aktuális sínek között várja a vonatunkat, ő persze tudja hogy nem oda érkezik, mert nem oda szokott... de mégis !!!!!! Most már jót nevetünk rajta, de akkor rémisztő volt !!!!!

Egy utazás Balatonlellére vonattal gyerekkoromban, kora reggel a vizes fényes csendes belvároson át a délibe, apukám hozza a bőröndöt, nyaralás illat van.... rajtam egy fehér nadrág, fehér blúz és egy bordó mellény.... 13-14 éves vagyok.... már félig NŐ, amit persze már tudok is...

Később egy nagy szerelem fiúval megyünk a Balatonra vonattal, csak pár cucc van nálunk és egy bérelt sátor, a szatyorban egy eredeti LEE vagy LEVIS kamionról leesett farmer, amit előző nap szűkítettem be délután persze varrógép híjján kézzel, érzem az ujjaimban a varrótű böködését... majd ki is mossuk a gatyát a magyar tengerben a vízbe csapkodással..... meleg van, nyár este, diszkó az üvegfalú, nappal önki étteremben.... nyár, szerelem, 10 dkg bácskait (van ilyen még?) veszünk a közértben és meleg fél kg kenyeret....

Vonat Rómában decemberben, a Terminin minden vágány végén plazmatv, érintős óriási menetrend....

Gyerekkorom, disznóvágásra megyünk Mözsre, késő este van amikor megérkezünk, a faluban susognak a fák, este már nekem nincs keresnivalóm a felnőttek között, befekszem a hideg dunyhák közé, reggel már nyüzsgés az udvaron, lábak dobognak, kutyák ugatnak, malac visít, mit kérsz Ágikám reggelire? kacsazsíros kenyeret.... hát ez a lyány... itt van a kolbász, tojás, szalonna, mit süssek neked.. kérdezi Bözsi néni. kacsazsíros kenyeret.... ej, ez a lyány... :)

Lehet hogy ez az utazás mániám a vonatozással kezdődött.... menni-menni valahová.... ülni a vonaton, kiintegetni a sorompónál várakozóknak, akik MARADNAK, de mi megyünk és új kalandok várnak ránk, úgy élmányek, új képek és illatok, és szívom be mint a szivacs...
de miért is? most hogy hallok egy dalt, az agyam valamelyik kis zugából elő jön a vasárnap kora reggel, a katonaing illat, előjön a tinikorom nyara, filmek kezdődnek a fejemben, ízek jönnek a számba....

Balatonszárszó, esős nap, József Attila emlékház.
Mikor elolvastuk az utolsó bejegyzést a vitrinben, egy vonatfütty borzongatott, a közeli állomásról hozta a szél....

és most a vonatról egy valaha írt versem is eszembe jutott persze:

HUMANIZMUS

Nadrágja foltját letépték

Egy szál esernyővel ment ki a napra

nagyon szégyellte magát.

Bánatában a sínekre ült

Arra jött egy mozdony

de átugrott fölötte.


Mert persze verseket is írtam, nem is keveset.

itt van még egy:


UTÁNAD NÉZVE

Csak annyi történt

hogy évet váltott a szerelem

s bejött a száraz ősz

hullámvonatban pihent ideges arca

meglepett mikor búcsúztam

s rám maradt a pályaudvaron heverő

itt hagyott csók

csak annyi történt

Hogy nem tudtam követni

s didergőn botlottam

a korán esteledő emlékek közé.

csak ennyi történt és kísértem

az ágyamba féltett gondolatot

Fáradt éjszakám előtt.


na asszem lesz egy verses rész is, addig is itt mára egy utolsó:



VALAMIT

Valamit mondani akartam

Mert valamiről hallgatni akartam

De nem öltözött szavakba a

Kimondhatatlan


Na milyen zenét tegyek fel??????????????????



1 megjegyzés:

eszedbe jutott valami????